Zakres zadań Centrum
- Rozwój i utrzymanie centralnych usług informatycznych w zakresie uzgodnionym z Prorektorem UJ ds. dydaktyki;
- Rozwój i utrzymanie infrastruktury sprzętowej i systemowej na potrzeby usług oferowanych przez jednostki Centrum;
- Wsparcie pracowników, studentów i doktorantów UJ poprzez doskonalenie ich kompetencji w zakresie narzędzi informatycznych;
- Współpraca z wydziałami i innymi jednostkami organizayjnymi UJ w zakresie utrzymania i rozwoju ich infrastruktury informatrycznej.
Skład Centrum
1. Biuro Centrum Informatyki;
2. Dział Infrastruktury Systemów Informatycznych:
2.1. Sekcja ds. Sieci i Cyberbezpieczeństwa
3. Dział ds. Systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją;
4. Dział Usług Informatycznych;
5. Sekcja ds. Portalu Uniwersyteckiego.
Zadania Biura Centrum Informatyki
- Koordynacja działań w zakresie tworzenia i utrzymania polityk, procedur i regulaminów w obszarze IT nadzorowanym przez Centrum;
- Obsługa administracyjna jednostek wchodzących w skład Centrum;
- Utrzymanie rejestru centralnych usług i systemów IT;
- Koordynacja działań szkoleniowych Centrum;
- Dekretacja spraw do właściwych jednostek Centrum.
Zadania Działu Infrastruktury Systemów Informatycznych
- Zarządzanie infrastrukturą światłowodowej sieci szkieletowej oraz cyberbezpieczeństwem sieci na poziomie centralnym;
- Zarządzanie centralnymi usługami sieciowymi (DNS, DHCP, NAT) oraz zdalnym dostępem przez extranet (VPN);
- Zarządzanie infrastrukturą i bezpieczeństwem chmury prywatnej UJ (system wirtualizacji centralnych serwerów UJ);
- Zarządzanie centralnymi systemami informatycznymi, w tym:
- systemem zarządzania tożsamością, usługami katalogowymi i systemem jednokrotnego logowania;
- usługami dostępnymi w ramach chmury Office 365, a w szczególności: systemem poczty elektronicznej oraz systemami przechowywania dokumentów;
- Zarządzanie platformą hostingów WWW;
- Zarządzanie certyfikatami elektronicznymi;
- Wsparcie użytkowników końcowych w zakresie korzystania z centralnych usług IT (Pomoc IT) oraz zarządzanie kontami użytkowników w systemie zarządzania tożsamością;
- Zarządzanie głównymi serwerowniami UJ.
Zadania Sekcji ds. Sieci i Cyberbezpieczeństwa
- Zarządzanie infrastrukturą światłowodowej sieci szkieletowej oraz cyberbezpieczeństwem sieci na poziomie centralnym;
- arządzanie centralnymi usługami sieciowymi (DNS, DHCP, NAT) oraz zdalnym dostępem przez extranet (VPN);
- Zarządzanie infrastrukturą i bezpieczeństwem chmury prywatnej UJ (system wirtualizacji centralnych serwerów UJ);
- Zarządzanie głównymi serwerowniami UJ; 5) opracowywanie i opiniowanie polityk oraz procedur dotyczących cyberbezpieczeństwa na poziomie centralnym.
- Opracowywanie i opiniowanie polityk oraz procedur dotyczących cyberbezpieczeństwa na poziomie centralnym.
Zadania Działu ds. Systemu Elektronicznego Zarzadzania Dokumentacją
- Zarzadzanie konfiguracją i uprawnieniami dostępu uzytkowników EZD;
- Zarządzanie integracja systemu EZD z Elektroniczną Skrzynką Podawczą na ePUAP i innymi systemami na UJ;
- Wsparcie uzytkowników w zakresie obsługi systmu EZD - szkolenia, konsultacje;
- Wsparcie dla jednostek organizacyjnych UJ w zakresie opytmalizacji, projektowania nowych lub zmiany procesów wprowadzanych do systmu EZD;
- Współpraca z producentem systmu EZD.
Zadania Działu Usług Informatycznych
- Informatyczna obsługa infrastruktury IT w jednostkach administracji ogólnouczelnianej UJ oraz wsparcie użytkowników w jej wykorzystaniu;
- Koordynacja zakupu oprogramowania i sprzętu komputerowego dla jednostek administracji ogólnouczelnianej UJ;
- Wsparcie użytkowników w administracji ogólnouczelnianej UJ w zakresie korzystania z systemu ePUAP oraz administracja uprawnieniami kont służbowych UJ w systemie ePUAP;
- Zarządzanie ogólnouczelnianymi licencjami na oprogramowanie, dystrybucja nośników oraz zarządzanie podpisami elektronicznymi;
- Zarządzanie centralną siecią bezprzewodową UJ;
- Obsługa elektronicznego systemu do głosowania – zapewnienie poprawnego funkcjonowania sprzętu, udostępnianie elementów systemu jednostkom organizacyjnym UJ, szkolenie osób zatrudnionych w innych jednostkach organizacyjnych UJ w zakresie obsługi i administrowania systemem.
Zadania Sekcji ds. Portalu Uniwersyteckiego
- Zarządzanie systemem Portalu Uniwersyteckiego i jego rozwijanie;
- Zarządzanie strukturą witryn Portalu Uniwersyteckiego;
- Wsparcie użytkowników w zakresie publikowania na platformie Portalu Uniwersyteckiego – szkolenia, konsultacje;
- Wsparcie jednostek organizacyjnych UJ w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron;
- Wsparcie w zakresie użytkowania innych platform publikacji internetowej zarządzanych przez Centrum.